onsdag 9. februar 2011

B.A.T.H.R.O.O.M





Det skjer ting på baderomsfronten for tiden her i huset. Det vil si mannen har vært arbeidskar og er snart ferdig med grunnarbeidet. Jeg bistår mest på planleggingen av videre innredning og ikke minst flisvalget. Og nå ser det faktisk ut som at valget vil falle på denne nydelige flisen i grå nyanser. Ønsker å oppnå et rent, tidløst og samtidig litt røft uttrykk. Vi satser på baderomsinnredning fra Ikea som jeg har en plan om å få snekkeren til å lage nye fronter til som skal beises med mere drivvedbeis fra Jotun. Som på bildet...en sniktitt på min hjemmesnekrede benk.




Om noen skulle lure, så leveres disse italienske flisene ved navn "Micron" av Norfloor. De kommer i flere forskjellige størrelser og overflater. Vi skal kombinere polert mosaikk på gulv i dusj og børstet 45X45 cm til det øvrige gulvet i en mellomgrå nyanse. Til vegg i dusj sonen og bak WC skal vi ha polert mosaikk i lys grå og 30X60 cm med børstet overflate i samme nyanse til resterende veggflater. Badekaret ser jeg for meg bli støpt inn i betong for å bryte opp med de flislagte overflatene. Det skal jammen bli spennende å se hvor vi ender opp til slutt :)





Har hatt en rolig dag hjemme med lillegutt i dag. Jammen har vi fått erfare at barnehagestart kan bety plutselig utbrudd av sykdom. Nå går det visst vannkopper og vi har allerede vært gjennom runder med spysjuka og øyekatarr. Noen som kjenner seg igjen? Nå skal jeg redigere noen av bildene jeg knipset mens den lille pasienten min sov formiddagsluren sin i dag :)



Ha en skjønn kveld kjære besøkende :)

Klem
Marie




11 kommentarer:

  1. Åh så lekkert det blir! Spennende spennende. Og hjemmesnekret benk også, flink du er.
    Har vært på volleyball i kveld. Nå er det natta!

    Klem klem

    SvarSlett
  2. Ser så vakkert ut! Blir nok nydeleg, kjenner eg deg rett! God bedring til pasienten!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Akkurat min smak!!!!
    Nydelige farger og teksturer!
    Gleder meg masse til å se framdriften hos dere!
    Men nå må jeg pelle meg i seng!
    Nattinatt!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  4. De flisene så nydelig ute:D Det blir spennende å se:D Tenker masse på bad for tiden! Holder på med badet her i leiligheten. Det blir ikke så veldig spesielt siden vi skal selge igjen, men i vårt fremtidige hus skal det bli gøy å planlegge:D Hørtes veldig fint ut slik du hadde tenkt!

    SvarSlett
  5. åh, så spennende! nydelige fargetoner og tøff kombinasjon!

    nyt dagen
    klem beate

    SvarSlett
  6. Tenkte jeg skulle tipse deg om å velge de glatteste, det er lettest å rengjøre... Vi la et part med mosaikkfliser, og de er ikke lette å vaske...

    SvarSlett
  7. Hei igjen! Eg har valgt deg som ein av mine tre favorittbloggar :) Følger med at du skal velge ut dine tre favorittar! Har eige innlegg om det i dag :)

    Klem E

    SvarSlett
  8. Ser lekkert ut!
    gleder meg til å se det ferdieg resultatet etterhvert;)

    SvarSlett
  9. Så fiint det kommer til å bli. Nydelige fargetoner og spennende ideer! Gler meg til å se mer :) Klem

    SvarSlett
  10. nydelig... Glær mæ til å se resultatet :)
    Kanskje æ finn litt tips til vi bynne me vårt!
    Masse go bedring til den lille syke, her har vi også hatt vannkoppa siste uka.. Satse på bhg på mandag..
    Så synd i dem når de e syk å svak..

    Ha en fortsatt flott lørdagskveld.

    SvarSlett
  11. Så nydelige toner og teksturer på flisene *LOVE* Resultatet må jo bare bli lekkert!!

    Håper pasienten kommer seg fort og at vannkoppene ikke blir plagsomme. Høres veldig kjent ut med runde, på runde med sykdon, ja;)

    SvarSlett