onsdag 17. november 2010

Et gammelt skrivebord

...og nysgjerrige små fingre



Et av mine oppussingsprosjekt denne høsten har vært dette gamle skrivebordet jeg arvet
fra hjemgården til pappan min for mange år siden. Det har til nå fått følge meg med sitt gamle, brune og slitte utseende. Men til slutt måtte flere lag gammel lys brun aldringsmaling vike for sparkel og flunkende fersk lys antikk maling. Og resultatet...blei jeg strålende fornøyd med.
For anledningen stylet opp med søte rosa detaljer, for å irritere vettet av våre kjære sinte antibloggere og som lillegutt blei veldig nysgjerrig på. Alt som er å få tak i er det stas å rive ned på gulvet, hihi.





En ivrig klatremus balanserer med hjelp av mammas lyslykt. Stor koser meg med å se lillegutt utforske "verden"(stua) rundt seg og alt som er "ikke lov å røre", er det som er mest spennende for de nysgjerrige små fingrene.



Den lille hjerte eska er fra blomsterbutikken i Rissa. Reinsdyr julepynten er kjøpt hos Black Design. Mugge/blomstervase i creme fra Ikea.
Alle de andre tingene er av gamlere årgang, men jeg vet Black and Withe har
den minste lysestaken :)




Nå mørknes det fort om dagene og det er ingen tvil om at vi går mørketiden i møte. Men jeg kjenner en god følelse med det...for det betyr snart adventstid, juleforberedelser, tusen lys som tennes og alle hjerter gleder seg :) Det er en fin tid fremover til tross mørke og kulde og jeg kjenner masse forventning til det som kommer!

Håper dere får en varm og god november kveld!

Mange klemmer
Marie


9 kommentarer:

  1. Hei vennen! Skrivepulten ble bare helt nydelig! Resten av tingene like så, og SELVSAGT bildene dine. FLINK er du!!!
    Skal sy en del i dag. Må bli ferdig med tre kjoler snart, som jeg har på bestilling, slik at jeg kan begynne med mine egne julegaver. Holder på å skrive ut vintagebilder nå, med julemotiv. Lage litt hjerter i år som i fjor.
    Håper kvelden din blir fin!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. ..Du tar helt sinnsykt fantastiske bilder..
    *In LoVe*

    SvarSlett
  3. så fint skrivebord & ikke minst nydelig bilder. blir i godt humør av sånne. Ha en nydelig kveld. klem Line

    SvarSlett
  4. Nydelig skrivebord,å herlige bilder!
    Ha en god kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. For en herlig liten småttis du har :-) Skrivebordet ble veldig fint :-D

    Klem Siv

    SvarSlett
  6. Hihi, så gøy å se han stabbe rundt...!
    Nydelige bilder her inne hos deg som alltid!
    Håper du også har gode novemberdager!
    Jeg begynner også å se fram til jul og alle forberedelsene.
    Jeg ♥ desember! Og jeg ♥ jul!

    Ha en fiiin kveld søte! God klem fra meg ♥

    SvarSlett
  7. Herrrlig, Marie!♥
    Elsker de rosa detaljene!!♥

    Har en liten sak til deg inne hos meg, om du vil ha:)

    Klemmer, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  8. oH Marie...
    your style is only a dream... your pictures are soooooooo nice..and your child is a soooooooo sweet darling.. Hugs Susi

    SvarSlett
  9. Sååååå skjønt!!!
    Du er virkelig flink til å fotografere!
    Det skrivebordet var koselig!!
    Store klem fra Sol

    SvarSlett