lørdag 15. desember 2012

i`m dreaming of...









 ... a simple x-mas



Og en hvit jul naturligvis. Liker godt den enkle julen uten for mye smånisser og krimskrams, selv om det er rød
jul med masse nisser som er en stor del av de gode barndomsminnene. Jeg pynter riktig nok en god del til jul,
men prøver å holde meg litt moderat. I tillegg er det lyse og nøytrale farver som gjelder og sammen med naturmaterialer gir det i seg selv et rent og enkelt uttrykk♥ Less is more, men ikke alltid like enkelt å utføre.

Jeg kunne dynget ned dette nydelige gamle treskapet med julepynt, men et lite juletre i drivved og et hjerte av bjeller gjør jobben også. Nå er jo dette skapet pynt i seg selv. Et skap som har reist helt fra København og hjem i stua vår nå i høst. Helt tilfeldig kom jeg over det på en dansk utgave av finn.no. Egentlig håpet jeg på
å finne et likende skap på andre siden av svenskegrensa, slik at jeg kunne tatt kjøreturen selv. At skapet stod i København gjorde det straks litt mere vrient ifh til frakt. Skapet skulle jeg uansett ha! Har jo sett for meg et nesten makent i flere år og når det plutselig dukket opp ble det ingen hindring at det befant seg på den andre siden av Skagerrak, hehe. En del research etter transportselskap resulterte i en del tilbud på frakt og til slutt dukket det opp et overkommelig et. Prisen var ikke svimlende, men heller ikke billig. Tatt i betraktning hva jeg ville måtte ha betalt for et liknende skap i Norge ble det ikke noe å si på. Og om jeg noen gang ville funnet et slikt skap til salgs her til lands er vel også lite sannsynlig. Angrer iallefall ikke et sekund på at jeg tok meg bryet på å dette klenodiumet hjem.








Ei himla fin pute i ren hvit lin fra "Soul of Hilma" og Bolina har funnet veien hit. Den like fine flettede kurven i bambus og juletreene i drivved er fra Moolo. En veldig bra nettbutikk jeg kom over for en liten stund siden
og som det er vel verdt å skryte av både på utvalg og god service. Anbefales virkelig et besøk her!!!







 







 Ha en god 3.advents helg!



5 kommentarer:

  1. For en hærlig stil du har! Superfin og inspirerende blogg, med flotte veltalende bilder:-) God helg!

    SvarSlett
  2. kjempe fine bilder, og rååålekkert skap, jeg elsker de små trærne i tre... :) har ikke sett sånne på butikkene her, spørs om jeg ikke må sende ut mannen på saging :)

    Jeg skulle ønske jeg kunne lage til en enkel, stilren jul, men det er ikke godkjent hos ungene... de vil ha nisser og rød pynt... helt ok... er jo koselig d og :)

    En fin advendttid til deg :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  3. Jeg mener også at less is more. Det mener jeg året rundt egentlig, så da blir det automatisk slik i julen også. Det er først de tre siste årene at jeg har funnet interiørstilen jeg liker, og jeg få frysninger når jeg tenker på hvordan jeg overlasset hjemmet med rød julepynt og nisser før. Haha :-)

    SvarSlett
  4. oh yes, simple! the scrubbed wood. the little bells. the clean airy lovely of it all!

    stop by soon, lovely blogger.

    michele

    SvarSlett
  5. Så nydelig vakkert!!!
    Fra et interiørbloggers perspektiv liker jeg også aller best de naturlige fargene og teksturene i julepynten. Men fra et annet ståsted må jeg ha litt rødt for å få frem den riktige julestemningen. Men ingen røde tekstiler, nisser eller annet. Bare noen røde julekuler og noen bånd her og der;)
    Hihi, mannen er så uenig angående nissene at jeg og barna pyntet en skikkelig nissejulete kjellerstue til han i dag:)
    Klem klem

    SvarSlett