lørdag 17. juli 2010

Figgjo♥



Da er det gjort igjen og denne gangen er jeg på
hælene etter disse fatene fra Figgjo. De er bare
mega skjønne! Disse herlige grønne fikk jeg takk
i på Martnan i Trondheim i juni.

En trivelig herremann av en samler stod i sin bod fylt
med nydelige antikviteter og tilbød meg disse
Figgjo fatene og to kaffekopper for en mindre slant.



Gamle roser
Engelsk porselen
Hvite
Armeria Maritima
"Alba"
en
skjønn liten
kaffekopp
til nytraktet
kaffe


Tre nye bidrag
til samlinga mi med
kaffekopper


Beggeglass som har stått på hytta så lenge
jeg kan huske. Fikk de med meg hjem denne gang og de passer
så fint til de nye lyseblå krusene mine. Søndagsfrokost❤


I dag har vi en nydelig sommerdag.
Sola  skinner og vi har varmegrader langt over 20.
Endelig kom sommeren til oss. ❤ Me like❤ 
Ønsker dere en herlig lørdags kveld.


Klem
Marie

4 kommentarer:

  1. Så fint servise! Nydelig farge. jeg kjøpte akkurat et lyseblått og hvitt Figgjofat. Koselig med gamle ting på kjøkkenet synes jeg.
    Ha en fin lørdagskveld. :)

    SvarSlett
  2. helt nydelige ting du viser.

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :)
    Så fin blogg du har, og herlige bilder. Skjønner at foto er en stor interesse. Masse inspirasjon for en nybegynner som meg.
    Figgjo ja, sitter å ser på Figgjo fra kjøkkenvinduet mitt. Stedet altså, ikke serviset :) De har jo et utsalg et sted her hvor jeg bor, er nyinnflyttet så aner ikke hvor, men kanskje de selger eldre serviser, hvem vet?
    Ha en fin søndag.
    Sommerhilsen fra Elisabeth

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder du tar Marie :) og ikke rart om du er forelsket - jeg ble jo nesten det av å se på bildene dine! Figgjo har masse masse fint! Jeg fikk kjøpt ett fat på loppis tidligere i sommer, i en sart-dus grønnfarge! Det ligger på bloggen min!

    Vi har også vært på hytta til svigers, i Snillfjorden :O) vi har hatt ei kjempehelg med fantastisk nydelig vær! ikke ofte en er så heldig med været når man drar på impulstur :O)

    ha en kjempefin kveld!!!!

    klem :)

    SvarSlett